Quickscan

Ontwerp zonder titel (9)_edited.png

Na een implementatie is het aan de organisatie om AFAS verder in te richten, zodat je gebruik maakt van alle functionaliteiten die relevant zijn voor jullie. Vaak zien we dat er verschillende mensen aan de 'knoppen' zitten of hebben gezeten. Vaak met de beste intenties, maar niet altijd met de gewenste uitwerking. Wanneer wij van start gaan met bij een nieuwe klant, voeren we altijd een quickscan uit. Dit geeft ons een algeheel beeld van wat wel en niet in gebruik is, kunnen we constateren waar aan gewerkt moet worden, analyseren we de omgeving op afwijkingen van de standaard. 

Resultaat

Onze bevindingen en adviezen bundelen we in een rapport en dragen we over aan onze opdrachtgever. We lichten toe wat we zijn tegengekomen en indien nodig gaan we samen aan de slag om de bevindingen verder te onderzoeken, danwel op te lossen. 

Interviews

We starten onze quickscan met een aantal mensen binnen de organisatie. In overleg bepalen we met wie we het beste over de inrichting kunnen spreken. Zijn er zaken die misgaan? Zijn er issues waarvan je de oorzaak niet kunt achterhalen? Werken workflows niet naar behoren? Of is er een overschot aan taken? Interviews geven ons inzichten op de geconstateerde bevindingen. De gesprekken met gebruikers en beheerders zijn zeer waardevol.